sunnuntai 16. joulukuuta 2012



Buslesque

Höyhenpuuhkat, viuhkat, korsetit, sukkanauhat, pitkät ripset, vahva meikki, korot, naisellisuus, kimallus ja paljetit – burlesque! Kiusoittelu, vikittely, tilannekomiikka, muuntautumiskyky, flirtti, kauneus, saksofonit, kujeileva musiikki, tilanteen haltuunotto ja nerokkuus – burlesque! 

Löysin yksi päivä kipinän. Kokeilin kotiburleskia. Katsoin videoklippejä burleskin askelkuvioista ja naisten tyylistä liikkua lavalla esityksen aikana. Tein perässä – se kävi melko luonnostaan saksofonien kujeilevaan rytmiin. Nautin lantionkeinuttamisesta, käsien liikkeistä, erilaisista askeleista – lyhyistä, pitkistä, kipittävistä, hypähtelevistä.

Tajusin, että burleski voisi olla minun juttuni. Pidän burleskissa monista asioista.

Ostin kesällä puuhkan – minusta se oli ihanan pehmeä, naisellinen, kiusoitteleva ja seksikäs. En tiennyt, missä sitä pitäisin, mutta minun oli pakko se saada. Maksoin jopa hieman ylihintaa.

Pukeudun melko hillitysti, mutta rakastan estetiikkaa: kimallusta, pitkiä ripsiä ja tyylikkyyttä. Burleski on mielestäni taidetta. Sellaista taidetta, jota minä tykkään katsoa. Naisen vartalo on mielestäni kaunis: hiukset, kasvot, vartalon linjat ja muodot. Sujuvaa liikkumista on ilo katsella. 
Burleskiesityksissä huumori kumpuaa herkullisesti viattomuudesta, tilannekomiikasta ja taitavasta kiusoittelusta.

Onko lähiaikoina tulossa jokin burleskiesitys jossain päin Suomea? Onko joku käynyt katsomassa, millaista oli?


1 kommentti:

  1. olen kyllä tämän beibulan kanssa samaa mieltä :-) jotain clippejä olen katsonut niin on kyllä erittäin mahtavan näköistä :-)

    VastaaPoista